Sino Sushi Viby J… ØV!

Jeg er oprigtig træt af at lave denne anmeldelse af Sino Sushi i Viby J. For det første fordi jeg kun har haft gode oplevelser med at få sushi fra Sino Sushi på Frederiks Alle i Aarhus, og for det andet, at jeg blev rigtig glad, da jeg så, at de åbnede en ny restaurant i Viby J, som er tættere på, hvor jeg bor.

Desværre får jeg ikke glæde af den kortere afstand i fremtiden, og det er et bevidst valg efter i går. Der er noget fundamental forkert, hvis restaurantens kvalitetskontrol fejler, som den gjorde i aftes. Vi nåede kun at smage 4 stykker af vores 34 stykkers take away menu, inden jeg pakkede det hele sammen igen og kørte tilbage til Sino Sushi.

Lignede desværre ikke det jeg kom hjem med.

Lad mig lige gå halvanden måneder tilbage. Sino Sushi i Viby J er som sagt forholdsvis ny – faktisk så ny, at den ikke rigtig er at finde på kædens hjemmeside!? De udsteder via Sweetdeal et tilbud på Sino special deluxe menu (34 stk.) til halv pris. Fedt, tænker jeg, og køber to kuponer. Den første blev brugt mandag den 18. juni, som jeg ringede og bestilte om fredagen. Jeg mødte op 25 minutter forsinket, men take-away-maden var ikke færdig. Efter en halv times venten fik jeg min mad, hvilket var lidt mere end de 5 minutter, jeg fik at vide, da jeg ankom. Okay – ny restaurant og gang i butikken så ventetiden gjorde mig ikke så meget, men at 5 minutter bliver til 30 minutter er enten en overvurdering af egne evner eller en standardiseret ventetidsløgn, der ikke skaber megen tillid. Konklusionen af første kupon var god smag men sjusket arbejde med løse ruller, forkerte sticks og alt for meget ris. Jeg gav travlheden skylden.

Anden kupon, der var planlagt til i går, skulle være grundlag for anmeldelsen af Sino Sushi, og jeg forventede, at de var kommet over den værste travlhed med Sweetdeal, og at det derfor kunne ses i de 34 stykker sushi og sticks, vi skulle spise. Mad var klar til den aftalte tid, og med en tom restaurant, virkede de ikke umiddelbart presset, så forventningerne var stadig høje. Da jeg anrettede tænkte jeg ved første øjekast; Det ser godt nok kedelig ud, og risene er meget gummiagtige. Der var faktisk to nigiri jeg ikke kunne få til at stå op. Jeg forsøgte, at presse dem lidt, men risene bouncede bare tilbage til den oprindelige form. Dernæst så jeg, at de stegte tigerrejer ikke var renset for tarmen, så de nåede slet ikke ud af boksen. Et problem de nemt kunne have undgået, for tigerrejer var ikke en del af den oprindelig Sino deluxe menu. Kyllinge sticks og asparges i baconsvøb var skiftet ud med tigerrejer, to kolde 5-centimeters forårsruller flankeret af 3 rejechips, der med nød og næppe slog risen i at være mest gummiagtig. Som det sidste var flere af fiskeskiverne på nigirien lettere tørre og hårde i kanterne. Konklusion: Det hele blev sendt retur.

Der er ingen tvivl om, at Sino Sushi Viby J var kede af situationen, og de undskyldte også mange gange, men jeg forstår ikke, hvordan sådan en omgang får lov at forlade restauranten, hvis der bare er lidt kvalitetskontrol. I bund og grund to ærgerlige oplevelser, der kortfattet kan opsummeres således:

ØV!

6 tanker om “Sino Sushi Viby J… ØV!

  1. Hej Martin

    Jeg fik samme ’tilbud’ i torsdags og var også SÅ skuffet. Siden Sino åbnede på Viby Torv har jeg spist det 5 gange – og det har været lige så godt som inden i Frederiks Alle. Men som dig blev jeg så ufattelig skuffet. Makirullerne var ikke som lovet og mine lovede spyd var skiftet ud med rejer, forårsruller og spyd med kolde kyllingekødboller. Risene var kogt alt for meget og presset alt for hårdt sammen – det var som at bide i kold modelervoks. Og ved du hvad det værste er? Jeg har en kupon mere der skal indløses inden på onsdag *Suk*

    1. Hej Malou. Jeg bliver næsten nød til at høre, hvordan det gik med den sidste kupon. Var kvaliteten bedre? Og så skal jeg også lige forstå din kommentar korrekt. Har du spist i restauranten 5 gange og det har været godt?

    2. Hej igen.

      Jeg skrev til Sweetdeal og fik kuponen refunderet – havde simpelthen ikke lyst til sushi fra Sino igen efter den sidste skuffelse. De får en chance til på et tidspunkt. Ja – jeg har spist i restauranten 5 gange siden de åbnende og det har været rigtig godt.

  2. Jeg skal ned og hente min sweetdeal i dag, håber ikke kvaliteten er lige så ringe, som beskrevet ovenfor. Derudover blev der i sweetdealen skrevet, at det havde en værdi af 192 kr, og jeg kan se på deres takeaway, at det kun koster 110 kr, så det ligger vist på grænsen til at være svindel, når man vildleder forbrugerne på den måde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *